close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כלי עזר לתלמידים: מצלמות חוף, אפליקציות, ועוד

מערכת שורשכח סיוון, תשפב27/06/2022

מצלמות חוף מראות את הדברים בזמן אמת. נכון, תנאים יכולים להשתנות, אבל לרוב לא כל כך מהר

תגיות:
אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו אוהבים את הים, לעיתים אפילו יותר מדי. כלים כמו מצלמות חוף ואפליקציות שונות עוזרות לנו להחליט מה עושים היום. רוב היום אנחנו רוצים להיות בים, ואם לא היה צריך לעבוד בעולם הזה, היינו כנראה מבלים את מיטב שעותינו בין הגלים, רטובים ומרוצים.

הרי בכל זאת, הים מציע לא רק גלים, אלא גם כלי שיט שונים, ואנחנו, כמו רבים אחרים, מתרגשים לגלות וללמוד כיצד לתפעל כלים אלו. סירות מנוע מכל מיני סוגים, מפרשיות, גלשנים, אופנועי ים, ועוד המון כלים מרגשים וחלקם חדשים לגמרי, מפתים אותנו כל הזמן. תמיד יש מה לעשות במים, אז לא תצטרפו?

למה מצלמות חוף? ומה קשור אפליקציות?
אם אתם חדשים בתחום עולם המים, אז אולי לא יצא לכם עדיין להיתקל או להיעזר באפליקציות או מצלמות חוף. בסופו של דבר, הים משתנה כל הזמן, כל רגע ורגע, אבל יש שינויים ברמת המאקרו, שמכתיבים את התנאים. לא כל ים מתאים לגלישה, נכון? כנ"ל לאופנוע ים, או לסירת מנוע.

אחד הדברים המתסכלים ביותר הוא לעשות את כל ההכנות הנדרשות, ואז לצאת לדרך שמחים ומלאי מוטיבציה, רק כדי לגלות שהים "סגור". הגלים גבוהים מדי (לסירות למשל), או נמוכים מדי (לגולשים), אין ראות בכלל (למשל לצוללנים), או שהרוח חלשה מדי (לגלישת רוח). כדי להימנע מעוגמת נפש ומבזבוז הזמן שלכם, חשוב להכיר את מצלמות החוף, ואת האפליקציות שיכולות לעזור לכם לדעת מראש או בזמן אמת מה קורה.

מצלמות חוף מראות את הדברים בזמן אמת. נכון, תנאים יכולים להשתנות, אבל לרוב לא כל כך מהר. גלים גבוהים לא יורדים לרוב בתוך כמה דקות, אך שינוי בכיוון הרוח יכול בהחלט לגרום לגלים להיות פחות אטרקטיביים, למרות הגובה. בשביל זה לומדים לשלב את מצלמות החוף עם אפליקציות שחוזות את איכות הגלים, בתקווה כי נקבל תמונה רחבה יותר על מצב הים. זו ההתחלה, אך ממש לא הסוף, כי ישנם עוד כלים, עמוקים יותר, שמאפשרים לנו לקבל תמונה עוד יותר רחבה על הים.

כלים מתקדמים לימאים
גולשים בכל העולם לומדים את הכלים הללו לבדם או בקורס, אבל מי שלומד להשתמש בכלי שיט ממונעים, חייב להכיר את הדברים האלו היטב, בעיקר בכלים גדולים, סירות וכיו"ב. מפות שמציגות את תנועת הרוח למשל הינם כלי עבודה מעולה למי שרוצה לדעת טוב יותר מה הצפי לימים הקרובים. בעוד שהאפליקציות, אפילו אלו שמתיימרות לתת מענה לשבוע שבועיים הקרובים, נותנות קונספט ליום יומיים הקרובים, ובעוד שמצלמות החוף מראות לנו מה קורה כרגע, מפות מתקדמות יותר מציעות תמונה רחבה.
ימאים משתמשים במפות של תנועת הרוח, זרמי הים, משקעים ועוד, כדי לייצר לו"ז לשבוע שלהם, אפילו לחודש שלהם, כי מי שחי את הים, רוצה לדעת את הים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה